Ontvang de beste deals in de mail!
E-mail adres
WORD HIFICORNER VIP - LEES MEER...
Klanten geven ons gemiddeld een 9.3
Voor 23:59 uur besteld, morgen in huis
Gratis advies van onze experts
Gratis thuisbezorgd, ook op zondag

Retourneren

We hopen dat het door u aangeschafte product goed bevalt. Bent u toch niet helemaal tevreden? Geen probleem. Het is altijd mogelijk om een artikel te retourneren. Om u zo goed mogelijk door het retourproces te leiden, volgt hieronder een stappenplan. Verder hebben wij een overzicht gemaakt van veelgestelde vragen.

Niet tevreden met het product? Neem contact op met onze klantenservice. Dit kan per e-mail, Whatsapp, chat of telefonisch. U kunt een product retourneren door het Formulier Herroeping in te vullen. Ook kunt u onze klantenservice inschakelen om u verder te helpen met het retourneren. Wij helpen u graag met het vinden van een passende oplossing.

  • Zodra uw retour aangemeld is, ontvangt u per e-mail een bevestiging met een retournummer (RMA nummer).
  • Verzend uw retour. Lees ook "Hoe kan ik een product retourneren?".
  • Nadat wij uw artikel hebben ontvangen, krijgt u nogmaals een bevestiging per e-mail met daarin informatie over eventuele vervolgstappen.
  • Binnen 14 dagen wordt uw geld teruggestort of krijgt u een nieuw product toegestuurd.

Kan ik een product retourneren?

Elke consument heeft recht op de afkoelperiode. Dat is een periode van 14 dagen waarin de consument de tijd krijgt om het aangeschafte product te proberen. In deze periode mag u het product bekijken en testen om te beoordelen of het product aan al uw wensen voldoet. Houd er rekening mee dat de bedenktermijn van 14 dagen gaat lopen ná aflevering.

Wilt u het product niet houden, dan dient u na herroeping het product/de producten binnen 14 dagen te retourneren. Dit betekent dus dat u na aflevering 14 dagen de tijd heeft om u te bedenken. Na herroeping (mededeling dat u van de koop afziet) heeft u vervolgens nog eens 14 dagen om daadwerkelijk te retourneren.

Voor klanten met een account bestaat er een extra mogelijkheid om een omruilgarantie van 60 dagen aan te houden. Dit betekent dat u het product binnen deze termijn kunt omruilen voor een vergelijkbaar of ander product. Mocht de waarde van uw nieuwe aankoop lager zijn dan de waarde van uw eerste aankoop, dan wordt het resterende bedrag omgezet in shoptegoed. Het enige wat u hoeft te doen, is een gratis account aan te maken, uiterlijk 24 uur na uw aankoop. Deze eenmalige registratie biedt naast 60 dagen omruilgarantie nog meer voordelen, zoals het inzien van uw bestellingen, de mogelijkheid om meerdere adressen op te slaan en sneller kunnen afrekenen. De omruilgarantie van 60 dagen geldt alleen voor aankopen na 22 december 2016.

Hoe kan ik een product retourneren?

Het spijt ons dat het product niet aan al uw wensen voldoet. We willen u dan ook helpen om het product te retourneren. U kunt het beste contact opnemen met onze klantenservice voor de aanvraag van een retournummer. Ook kunt u gebruikmaken van het Formulier Herroeping dat u ontvangen heeft na het plaatsen van de bestelling. Vul het retourformulier in en stuur het pakket goed beschermd retour.

De kosten van retour worden in rekening gebracht. Voor een indicatie kunt u kijken op de website van uw postvervoerder. Bij PostNL liggen deze tarieven bijvoorbeeld tussen de 6,95 euro en 23,20 euro, afhankelijk van de grootte van het pakket en of u het pakket verzekerd verstuurt.

U kunt een product retourneren door het product terug te brengen in de winkel in Groningen of door het product op te sturen via een postbezorger zoals PostNL. Wanneer wij een fout hebben gemaakt bij de levering, dan zijn de retourkosten uiteraard voor rekening van Hificorner.nl.

Kan Hificorner.nl het pakket/product bij mij afhalen?

Wij werken graag mee aan een zo goed mogelijke afwikkeling van een retour. In sommige gevallen is het mogelijk dat wij een retourartikel bij u thuis afhalen. Omdat dit per product verschillend is, kunnen wij vooraf niet zeggen of dat ook voor uw product geldt. Het is daarom raadzaam om contact op te nemen met onze klantenservice over de mogelijkheden.

Wanneer krijg ik mijn geld terug?

Ieder ontvangen retour wordt door ons gecontroleerd. Wanneer wij het geretourneerde product in goede en complete staat ontvangen, dan wordt het totale aankoopbedrag + de eventuele verzendkosten uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping teruggestort op het rekeningnummer dat vermeld staat op het retourformulier. Houdt er rekening mee dat wij mogen wachten met terugbetaling totdat we het product in goede orde hebben ontvangen of zodra u heeft aangetoond dat het product retour is gezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. 

U kunt in overleg met onze Hifi-specialisten ook kiezen voor een vervangend product. Wij willen onze klanten namelijk zo goed mogelijk tegemoet komen. Neem contact op met onze klantenservice voor de mogelijkheden. 

Welke producten kunnen worden geretourneerd?

Vrijwel alle producten kunt u retourneren. Toch zijn er enkele uitzonderingen. Hieronder een overzicht van producten die niet geretourneerd kunnen worden.

  1. Hoofdtelefoons en aanverwante artikelen kunnen niet geretourneerd worden als de verpakking open is geweest en/of de zegel is verbroken. Deze regel hanteren wij uit hygiënisch oogpunt.
  2. Speakerdoek en op maat gemaakte kabels. Deze regel hanteren wij omdat het gaat om maatwerk (alleen indien het doek op maat is gemaakt).

Bij retour van de volgende producten kan de waardevermindering oplopen tot 100% welke wij aan u mogen doorberekenen

  1. Gebruikte speakerstands
  2. Gemonteerde meubels
  3. Pickup- en platenspelernaalden (indien verzegeling is verbroken)
  4. Tablets en smartphones waarvan de beschermfolie verwijderd is
  5. Vloeistoffen (zoals reinigingsmiddelen) welke zijn geopend

Wanneer u een product heeft aangeschaft met een cadeaukaart en u wilt het product retourneren, dan krijgt u van ons een cadeaukaart met een gelijke waarde, te besteden in onze winkels en op hificorner.nl.

Wat mag ik doen met een product voordat ik besluit om het retour te sturen?

U mag het product slechts uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of u het wenst te behouden. Denk daarbij aan de mogelijkheden die u ook in een fysieke winkel hebt. Als u een product voor meer gebruikt dan noodzakelijk, dan levert dit waarschijnlijk een waardevermindering op. Wij zullen dan deze kosten bij u in rekening brengen.

Wat mag ik doen met de verpakking van het product voordat ik besluit het retour te sturen?

Het product dient in de originele en onbeschadigde verpakking te worden teruggestuurd. Een consequentie van een beschadigde verpakking is een mogelijke waardevermindering van het product. Wij geven u daarom graag enkele tips:

- Ga voorzichtig om met de verpakking. Snijd de verpakking zodanig open dat de doos niet wordt beschadigd.

- Plak de verpakking niet dicht met tape dat beschadigingen op de verpakking kan veroorzaken.

- Schrijf het retouradres op een papier en plak dit op de doos. Schrijf het retouradres dus niet rechtstreeks op de verpakking. 

 

Moet ik een reden opgeven als ik een product terugstuur?

Nee, u bent niet verplicht om een reden op te geven wanneer u een product retour stuurt naar een webwinkel, als u de aankoop wilt ontbinden. Wij mogen u echter wel naar de reden vragen. Dit is uiteraard anders wanneer u het product terugstuurt omdat u aanspraak maakt op de garantie. U dient dan wel te vermelden wat er mis is met het product.

Gratis thuisbezorgd

Ook op zondag!

Omruilgarantie

Tot 60 dagen als geregistreerde klant!

Service door experts

De audio & hifi expert met 38+ jaar ervaring!

 

 

is toegevoegd aan uw winkelwagen.

Niet op voorraad

Het gewenste aantal voor “” is niet beschikbaar.