Klanten geven ons gemiddeld een 9.2
Vandaag besteld, morgen in huis
Gratis advies van onze experts
Veel producten gratis thuisbezorgd!
Klantenservice

Heeft u specifieke vragen, hulp nodig of wilt u graag advies over een aankoop? Neem dan contact op met onze klantenservice. Onze gespecialiseerde medewerkers staan zes dagen per week voor u klaar om al uw vragen te beantwoorden en van passend advies te voorzien. 

 

Onze klantenservice is bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 10:00 tot 18:00 en zaterdag van 10:30 tot 17:00 op 0503143698. U kunt ook contact opnemen per e-mail, chat of Whatsapp (0031645283719).

 

 
1 Algemene veelgestelde vragen
1.1 Ik heb eerder iets gekocht waar nu (meer) korting op zit. Kan ik deze korting nog claimen?

Wij werken onze prijzen dagelijks bij en het voordeel is achteraf helaas niet te claimen.

1.2 Tot wanneer gelden speciale prijzen?

De prijzen zijn zolang de voorraad strekt. Als een product niet meer op voorraad is, maar nog wel voor u besteld kan worden dan wordt dit aangegeven met een verwachte levertijd. Deze levertijden zijn een schatting en kunnen tijdens deze drukke periode iets uitlopen. Als u dit weekend de bestelling plaatst en de betaling voldoet dan is dit gewoon tegen de huidige prijs. Zodra het artikel bij ons binnen is zal het naar u verzonden worden. U ontvangt dan een verzendbevestiging en een track and trace code.

Als er bij het product staat: niet meer leverbaar, dan is het product helaas uitverkocht en kan het niet meer besteld worden bij de leverancier. Het is daarom niet mogelijk nog een bestelling te plaatsen voor de aanbiedingsprijs.

1.3 Krijg ik nog extra korting tijdens Black Friday?

Wij hebben onze prijzen zo scherp mogelijk gemaakt voor Black Friday. Het is daarom niet mogelijk om deze nog goedkoper aan te bieden, ook niet bij een bestelling met meerdere artikelen.

1.4 Kan ik mijn product vandaag/morgen ophalen in de winkel?

Door de grote drukte kunnen wij niet beloven dat uw bestelling vandaag of dit weekend afgehaald kunnen worden. Houdt er rekening mee dat dit vanaf aanstaande dinsdag kan zijn. Als u kiest voor afhalen in de winkel dan krijgt u een bericht zodra uw bestelling voor u klaar ligt.

1.5 Kan ik achteraf betalen of betalen bij aflevering?

Als een bestelling contant wilt afrekenen dan kunt u dit doen in onze winkel in Groningen. Het is helaas niet mogelijk om te kiezen voor een betaling achteraf of bij de bezorging. Tijdens de bestelling vind u een ruim aanbod aan betaalmogelijkheden, zoals iDeal, Mister Cash, verschillende Credit Card opties, PayPal en bankoverschrijving

1.6 Ik heb een e-mail gestuurd, wanneer krijg ik reactie?

Doordat het momenteel erg druk is duurt behandeling van e-mails langer dan normaal. Wij proberen uw mail binnen enkele dagen te beantwoorden.

1.7 Wat moet ik doen als ik het verkeerde product heb besteld?

Als uw bestelling nog niet is verzonden dan proberen wij deze tegen te houden. U kunt dan een nieuwe bestelling plaatsen en dan zal het aankoopbedrag voor de foutieve bestelling worden terugbetaald.

1.8 Waarom kan ik niet inloggen op mijn account?

Wat is uw e-mailadres? Dan zullen wij u zo spoedig mogelijk een link sturen voor het aanmaken van een nieuw wachtwoord. U kunt dan vervolgens inloggen met uw e-mailadres

1.9 Ik heb een product gekocht die nu goedkoper wordt aangeboden. Krijg ik geld terug?

Wij houden scherpe dagprijzen aan. Het is bij acties niet mogelijk om achteraf een voordeel te claimen.

1.10 Moet ik VIP worden voor de korting?

Veel producten hebben een aanbiedingsprijs speciaal voor VIP members. U kunt de VIP (Black Friday) aanbiedingsprijzen vooraf zien door een account aan te maken. Als u ingelogd bent ziet u wat uw prijs zal worden als VIP member. Op deze prijzen is geen extra korting meer mogelijk. Deze aanbiedingen gelden uitsluitend voor VIP members.

Als Hificorner.nl VIP ontvangt u een jaar lang extra voordelen, u betaald nooit verzendkosten binnen de Benelux, u krijgt 5% extra korting op alle kabels & de beste prijzen voor heel erg veel VIP deals.

Voor nog meer informatie betreft het Hificorner.nl VIP abonnement verwijs ik u naar: https://www.hificorner.nl/vip-sale-abonnement.html

1.11 Is ... op voorraad?

Dit artikel is op voorraad, maar door de grote Black Friday drukte kan het momenteel snel gaan en levertijd kan oplopen tot 2-4 werkdagen. We kunnen momenteel helaas geen artikelen reserveren.

Dit artikel is momenteel niet op voorraad, maar wij kunnen het wel voor u bestellen. Als u vandaag de bestelling plaatst en de betaling voldoet dan is dit gewoon tegen de huidige prijs. Zodra het artikel bij ons binnen is zal het naar u verzonden worden. U ontvangt dan een verzendbevestiging en een track and trace code.

Dit artikel is niet op voorraad en hij wordt helaas niet meer geproduceerd.

1.12 Zit er op product ... een Black Friday korting?

Alle Black Friday aanbiedingsprijzen staan vermeld op de website. Veel artikelen hebben een speciale Black Friday aanbieding voor VIP members. U kunt de VIP (Black Friday) aanbiedingsprijzen vooraf zien door een account aan te maken. Als u ingelogd bent ziet u wat uw prijs zal worden als VIP member. Op deze prijzen is geen extra korting meer mogelijk.

Als Hificorner.nl VIP ontvangt u een jaar lang extra voordelen, u betaald nooit verzendkosten binnen de Benelux, u krijgt 5% extra korting op alle kabels & de beste prijzen voor heel erg veel VIP deals.

Voor nog meer informatie betreft het Hificorner.nl VIP abonnement verwijs ik u naar: https://www.hificorner.nl/vip-sale-abonnement.html

1.13 Wanneer ontvang ik mijn bestelling?

Vanwege de grote Black Friday / Cyber Monday drukte bij ons en PostNL kan de levering van uw bestelling langer duren dan gebruikelijk. De verwachte levering van bestellingen die bij ons op voorraad zijn, is binnen 2 tot 4 werkdagen. Artikelen die wij voor u moeten bestellen zullen enkele dagen langer duren. Zodra uw bestelling verzonden is ontvangt u een verzendbevestiging en een track and trace code, zodat u de zending kunt volgen. Zware producten (30kg of zwaarder) en grote TV’s (55” en groter) worden verzonden met een speciale vervoerder. Deze artikelen kunnen alleen doordeweeks bezorgd worden. Ook van deze zendingen ontvangt u een track and trace code, zodat u de zending kunt volgen. Er zijn helaas geen uitzonderingen mogelijk om deze in het weekend te laten bezorgen.

1.14 Ik krijg slechts korting op één product ipv alles in mijn winkelmandje

Als u meerdere artikelen besteld waar een korting op zit dan kan het zijn dat niet alle producten deze korting in de winkelwagen hebben. Dit kan worden opgelost door meerdere bestellingen te plaatsen.

1.15 Wanneer krijg mijn HIFI Club punten?

De Hifi Club Punten krijgt u 15 dagen na uw aankoop of de aanmelding. Vanaf dat moment kunt u de punten verzilveren. Voor meer informatie, klik links onderin op "Hifi Club Punten".

1.16 Komt mijn product in aanmerking voor een Cash Back?

Cash Back acties zijn nog niet verrekend in onze prijzen. Lopende cashback acties kunt u na aankoop registreren op de website van het merk.

1.17 Product ... is uitverkocht kan ik deze nog voor de kortingsprijs bestellen?

Als er bij het product staat niet meer leverbaar, dan kan het product helaas uitverkocht en kan het niet meer besteld worden bij de leverancier. Het is daarom niet mogelijk nog een bestelling te plaatsen voor de aanbiedingsprijs.

Als een product niet meer op voorraad is, maar nog wel voor u besteld kan worden dan wordt dit aangegeven met een verwachte levertijd. Deze levertijden zijn een schatting en kunnen tijdens deze drukke periode iets uitlopen.

1.18 Waarom moet ik verzendkosten betalen?

Uw pakket wordt gratis verzonden binnen Nederland en België. Dit is niet geldig tijdens de uitverkoop periode, kijk daarvoor in uw winkelmandje de verzendkosten beginnen bij 3,99€. De kosten voor overige Europese bestemmingen bedragen 35 euro. Bij bedragen boven de €500 worden geen verzendkosten berekend binnen Nederland en België.

1.19 Kan ik een product terug sturen?

Wilt u ons hierover mailen? Vermeld u hierin uw bestelnummer, het artikel en de reden van de retournering. U kunt deze mail sturen naar store@hiforner.nl. Houdt u er rekening mee dat het artikel geretourneerd dient te worden in de staat zoals u hem heeft ontvangen, compleet en in de originele verpakking. Bij gebruikerssporen, beschadigingen aan het apparaat of de verpakking of bij het ontbreken van accessoires of andere onderdelen zal er waardevermindering in rekening gebracht worden. Wegens grote drukte is de behandeltijd van e-mail momenteel langer dan normaal. U zult binnen 4 werkdagen antwoord ontvangen. U krijgt dan een RMA formulier toegestuurd waarmee u het artikel kunt terugsturen. De verzendkosten van de retournering zijn voor uw eigen rekening.

1.20 Verzenden jullie buiten Benelux?

Verzendkosten buiten Nederland en België zijn €35,00. Het is niet mogelijk om tv’s en artikelen boven de 30kg naar landen buiten de Benelux te verzenden.

Shipment to countries other then The Netherlands and Belgium will have an additional shipping fee of €35,00. It is not possible to ship televisions or packages heavier than €30kg to countries other than The Netherlands or Belgium.

1.21 Hoe kan ik het gewenste aantal meter kabel bestellen?

Als u bij het aantal 5 invult dan kunt u deze in de winkelwagen aanpassen naar de gewenste lengte.

1.22 Waar kan ik terecht met technische vragen?

Zou u ons hierover kunnen mailen? Door de grote drukte is het momenteel niet mogelijk om deze vraag volledig te beantwoorden. U kunt de mail sturen naar store@hificorner en dan zullen wij uw vraag zo spoedig mogelijk beantwoorden. Door de huidige drukte kan de behandeltijd langer zijn dan gebruikelijk.

2 Bestellen en betalen
2.1 Hoe kan ik een product bestellen?

Om een bestelling te plaatsen dient u een account aan te maken op Hificorner.nl. Wanneer u een account heeft gemaakt kunt u eenvoudig een bestelling plaatsen door de volgende stappen te doorlopen.

 

Account aanmaken en/of inloggen
Log in in uw account en plaats een bestelling. Deze bestelling ziet u terug in het winkelmandje.

 

Factuuradres/Afleveradres
Hier vult u uw adresgegevens is ten behoeve van het factuuradres en afleveradres.

 

Verzendmethode
Kies bij verzendmethode of u uw aankoop thuisbezorgd wilt hebben of af wilt halen in de winkel in Groningen.

 

Betaalmethode
Kies voor een van de betaalmogelijkheden.

 

Controleer uw bestelling
Bij de laatste stap kunt u de bestelling controleren en afronden. Hier kunt u eventueel ook nog een kortingscode invoeren.

2.2 Betaalmethoden

Bij Hificorner.nl kunt u op verschillende manieren betalen, het is maar net wat uw voorkeur heeft. Lees hieronder meer over de verschillende betaalmogelijkheden.

 

iDeal

iDeal is de eenvoudigste en veiligste manier van betalen. U kunt via internetbankieren veilig en snel betalen via uw eigen bank. Bovendien is deze dienst geheel gratis. Wanneer u deze methode selecteert, heeft u keuze uit een aantal banken. Staat uw bank er niet tussen? Neem dan contact met ons op.

 

Bankoverschrijving (vooruitbetaling)

Bij vooruitbetalingen maakt u het geld zelf over nadat u de bestelling geplaatst heeft. Bij een bankoverschrijving dient u rekening te houden met één tot drie werkdagen verwerkingstijd (vanuit het buitenland kan het twee tot vijf werkdagen duren).

Het is belangrijk om bij het overboeken uw ordernummer te vermelden. Dit nummer vindt u op de factuur die u ontvangt per e-mail.

U kunt het bedrag overmaken naar ons rekeningnummer: NL90ABNA0560780966 - ABN-AMRO bank in Groningen. Voor buitenlandse betalingen: IBAN# NL90ABNA0560780966, BIC# abnanl2a.

Zodra wij uw betaling hebben ontvangen wordt uw bestelling verzonden. U ontvangt hiervan zo spoedig mogelijk bericht.

 

PayPal

U kunt met uw creditcard betalen door middel van een Paypal-account. Een Paypal-account is nodig om uw betaling te doen. Controleert u alstublieft voorafgaand van uw bestelling dat het adres in uw Paypal account overeenkomt met het gewenste afleveradres voor de bestelling.

Het verwerken van Paypal-betalingen duurt ongeveer 1-2 werkdagen in verband met een fraude check. Paypal betalingen na 21:00 uur kunnen daarom pas de volgende werkdag worden verwerkt en verzonden.

Het is goed om te weten dat betalingen boven de 1.500 euro via PayPal helaas niet worden geaccepteerd.

We berekenen 3% aan kosten wanneer u voor Paypal kiest.

Nadat u de keuze heeft gemaakt om te betalen via Paypal, wordt u doorgestuurd naar de website van Paypal. Hier kunt u de betaling uitvoeren, waarna u terugkeert naar onze website.

Er zijn geen kosten verbonden aan het gebruik van PayPal voor het verrichten van aankopen, tenzij er een valutaomrekening plaatsvindt tijdens de transactie.

 

Creditcard

U kunt bij ons met de volgende creditcards betalen: Visa, Mastercard, Maestro en American Express. Betalingen met een creditcard kunnen extra kosten met zich meebrengen, kijk voor de actuele kosten op de bestelpagina. Hier kunt u voordat u de bestelling plaatst alle kosten inzien.  

 

2.3 Belastingvrij kopen

Voor belastingvrije aankopen kunt u het beste contact opnemen met onze klantenservice. Wij helpen u graag persoonlijk verder met een belastingvrije aankoop.

2.4 Offertes

Ons Hificorner-team onderhandelt graag over prijzen. Het is daarom goed mogelijk dat we een persoonlijke offerte voor u opstellen. Een offerte of een kortingscode die door ons per e-mail of telefoon aan u door één van onze medewerkers wordt verstrekt, is persoonlijk en alleen bedoeld voor een afgesproken product. Helaas is het niet mogelijk om meerdere kortingscodes tegelijk te gebruiken.

 

 

2.5 VVV bonnen

Het is mogelijk om in onze winkels te betalen met VVV bonnen. Wilt u een bestelling op onze website plaatsen en afrekenen met VVV bonnen? Neem dan even contact met ons op voor de mogelijkheden.

3 Verzending
3.1 Verzenden

Nadat u uw bestelling heeft betaald en wij de betaling in goede orde hebben ontvangen, wordt uw bestelling verzonden. Hieronder vindt u alle informatie die u nodig heeft wat betreft verzenden en bezorgen.

3.2 Verzendkosten

Bij bestellingen onder de 500 euro betaalt u 3,99 euro aan verzendkosten. Bij bestellingen boven de 500 euro wordt uw pakket gratis verzonden binnen Nederland en België. De kosten voor overige Europese bestemmingen bedragen 35 euro. Als u ervoor kiest om een pakket onder Rembours te versturen, betaalt u 18 euro. Een Rembours-zending houdt in dat u contant betaalt wanneer de vervoerder het product aflevert. Het geheven bedrag berekenen wij door in de bestelling.

Rembours is mogelijk met een maximale aankoopwaarde van 2.500 euro.

3.3 Eerlijk over levertijden

Wij zijn eerlijk over de levertijden. Wanneer er bij een product wordt aangegeven "op werkdagen voor 23:59 uur besteld, morgen in huis" en u plaatst op werkdagen voor 23:59 uur uw bestelling, dan wordt uw bestelling dezelfde dag nog verzonden. U kunt uw bestelling de eerstvolgende dag verwachten, óók in het weekend of op maandag (levering op zondag en maandag is op dit moment alleen mogelijk voor bestellingen in Nederland). 

Het is mogelijk om bij uw bestelling aan te geven wanneer u het pakket geleverd wilt hebben. Wij zorgen er dan voor dat uw pakket geleverd wordt op de door u gewenste datum.

Helaas bestaat er altijd de mogelijkheid dat uw levering vertraging oploopt, hoe hard wij ook streven naar verdere optimalisatie van het distributieproces. Voor 99 procent van alle bestellingen garanderen wij de snelst mogelijke levering.

Afhankelijk van het artikel kan het zijn dat de levering langer duurt dan één dag; de verwachte levertijd staat altijd vermeld op de productpagina. Heeft u zojuist een televisie van 55 inch of groter besteld? Dan krijgt u binnen 24 uur een e-mail van ons om een leverafspraak te maken.

Wij hebben persoonlijk klantcontact hoog in het vaandel staan. Heeft u een vraag over de levertijd? Bel of e-mail gerust met onze klantenservice. Ook kunt u uw vraag stellen via Whatsapp en de chat. Het Hificorner-team helpt u graag verder.

Let op: Rembours-zendingen kunnen invloed hebben op de levertijd. Afhankelijk van het bestelde product kan de levertijd drie tot vijf dagen langer duren.

3.4 Levertijd bij vooruitbetalen

Het verschilt per bank hoe lang het duurt voordat uw vooruitbetaling bij ons binnen is. Meestal ontvangen wij een vooruitbetaling binnen één tot drie werkdagen. Wij versturen uw pakket onmiddellijk wanneer de betaling is ontvangen. Mocht u onverhoopt niet thuis zijn, dan wordt uw pakket de volgende dag opnieuw aangeboden. Ook de volgende dag kan het zijn dat u het pakket mist. Geen nood, u kunt uw bestelling namelijk nog drie weken op het postkantoor ophalen.

3.5 Levering op zaterdag

Bestellingen worden normaal gesproken ook op zaterdag geleverd. Wordt uw bestelling met een speciale vervoerder verzonden, dan kan het zijn dat uw bestelling helaas niet op zaterdag wordt afgeleverd. In dit geval wordt u van tevoren op de hoogte gebracht door ons team en wordt er een nieuwe leverdatum afgesproken. 

3.6 Levering op zondag

Hificorner.nl biedt u de mogelijkheid om uw bestelling op zondag te bezorgen. Bestellingen die op zaterdag vóór 21:00 uur geplaatst zijn, en waarvan het artikel voorradig is, worden op zondag bij u afgeleverd. Gewoon een stukje extra service.

3.7 Wijze van aflevering

Wij besteden veel zorg aan uw zending. Uw pakket wordt met uiterste nauwkeurigheid ingepakt, zodat eventuele transportschade tot een minimum beperkt wordt. Ontvangt u toch een pakket waarvan de verpakking beschadigd is? Weiger het pakket zodat de bestelling weer bij ons terugkomt. Immers, wij willen u een onbeschadigd product toesturen. Neem in een dergelijk geval altijd zo spoedig mogelijk contact op met onze klantenservice voor verdere afhandeling. In de meeste gevallen sturen wij u een nieuw product toe.

 

Wilt u uw oude apparatuur inleveren? Neem voor aankoop van uw nieuwe product contact met ons op over de werkwijze wat betreft de inname van oude apparatuur. 

 

We doen er alles aan om onze producten zo goed mogelijk bij u thuis af te leveren. Dat is ons vak, dat is onze passie. Gemaakte fouten worden altijd door ons opgelost. Toch is het belangrijk om te weten dat bij retourzendingen het transportrisico bij de klanten ligt. Wij raden daarom aan om pakketten altijd verzekerd te retourneren.

 

3.8 Levering op dag van bestelling

Wilt u uw bestelling vandaag nog in huis hebben? Neem dan contact op met onze klantenservice voor een Express-zending via een koerier. De kosten voor deze zending worden dan met u besproken.

4 Garantie
4.1 Garantie bij een defect

Uw product is stuk of heeft een defect. Wij gunnen iedereen een deugdelijk product en in de meeste gevallen kunt u aanspraak maken op garantie.

Hoe zit het met garantie bij een defect?

Wij staan voor kwaliteit en betrouwbaarheid. Toch kan het voorkomen dat u problemen ondervindt met uw product. Dat horen wij natuurlijk liever niet, maar mocht het voorkomen, dan kunt u er op rekenen dat wij er alles aan zullen doen om u een passende oplossing te bieden. U kunt bij ons rekenen op een goede garantieservice.

Neem bij een defect zo spoedig mogelijk contact op met onze klantenservie. Zij zullen samen met u zoeken naar een oplossing. Op nieuwe producten hanteren wij een fabrieksgarantie van minimaal twee jaar. Hificorner.nl beschikt over een eigen technische dienst die, in samenwerking met gecertificeerde reparatiebedrijven, aan de slag gaat met het oplossen van defecten. Veel producten die nog onder de fabrieksgarantie vallen, worden gerepareerd door één van onze leveranciers.

Naast een defect aan een artikel komt het soms ook voor dat er iets misgaat met de aflevering van uw bestelling. Wilt u zeker weten dat u aanspraak maakt op garantie? Neem dan contact op met onze klantenservice. Ons Hificorner-team helpt u graag verder.

Let op: vergeet niet uw factuurnummer te melden bij het melden van een defect.

 

4.2 Ik heb een defect en de garantietermijn is verlopen. Wat nu?

Soms komt het voor dat uw product een defect vertoont, terwijl de fabrieksgarantie verlopen is. Heel vervelend, maar niet getreurd. Het Hificorner-team staat klaar om te zoeken naar een passende oplossing. In de meeste gevallen kan onze technische dienst u van dienst zijn, in andere gevallen wordt gezocht naar een andere afhandelmethode. In sommige gevallen komt Hificorner.nl u extra tegemoet met een coulanceregeling. Deze regeling is afhankelijk van het merk, type en soort product.

Kortom: neem altijd contact op met onze klantenservice. Wij zoeken samen met u naar een geschikte oplossing, ook wanneer de garantie verlopen is.

 

4.3 Ik wil aanspraak maken op garantie. Wat moet ik nu doen?
  • Meld uw defect bij onze klantenservice. Vermeld altijd uw factuurnummer.
  • U ontvangt een retournummer en adres van onze klantenservice. 
  • Zodra uw retour aangemeld is, ontvangt u per e-mail een bevestiging.
  • Nadat wij uw artikel hebben ontvangen, krijgt u nogmaals een bevestiging per e-mail.
  • Onze technische dienst onderzoekt het defect. U wordt zo spoedig mogelijk hierover ingelicht.
  • Zodra het defect is gerepareerd, wordt uw product retour gestuurd. U ontvangt hiervan tijdig bericht.

Het is belangrijk om te weten dat uw factuur uw garantiebewijs is. Bewaar uw factuur dan ook goed. Zonder origineel factuur kunnen wij helaas geen garantie verlenen. Daarnaast bent u in sommige gevallen uitgesloten van het recht op garantie. Dit geldt voor producten waarbij wijzigingen zijn toegepast die de werking van het product aantasten, vocht- of waterschade en defecten die zijn ontstaan door kortsluiting of blikseminslag.

5 Retourneren
5.1 Europees modelformulier
U kunt ook gebruikmaken van het Europees modelformulier voor herroeping
om aan ons kenbaar te maken dat u van de aankoop afziet. Gebruik van dit formulier is echter niet verplicht.
5.2 Retourneren

We hopen dat het door u aangeschafte product goed bevalt. Bent u toch niet helemaal tevreden? Geen probleem. Het is altijd mogelijk om als consument een artikel te retourneren. Om u zo goed mogelijk door het retourproces te leiden, volgt hieronder een stappenplan. Verder hebben wij een overzicht gemaakt van veelgestelde vragen.

 

Niet tevreden met het product? Neem contact op met onze klantenservice. Dit kan alleen telefonisch. Wij helpen u graag met het vinden van een passende oplossing.

 

  • Zodra uw retour aangemeld is, ontvangt u per e-mail een bevestiging met een retournummer (RMA nummer).
  • Verzend uw retour. Lees ook "Hoe kan ik een product retourneren?".
  • Nadat wij uw artikel hebben ontvangen, krijgt u nogmaals een bevestiging per e-mail met daarin informatie over eventuele vervolgstappen.
  • Binnen 14 dagen wordt uw aankoopbedrag teruggestort of krijgt u een nieuw product toegestuurd.
5.3 Kan ik een product retourneren?

Elke consument heeft recht op de afkoelperiode. Dat is een periode van 14 dagen waarin de consument de tijd krijgt om het aangeschafte product te proberen. In deze periode mag u het product bekijken en testen om te beoordelen of het product aan al uw wensen voldoet. Houd er rekening mee dat de bedenktermijn van 14 dagen gaat lopen ná aflevering.

 

Zakelijke aankopen

Bent u een zakelijke klant? Dan bent u uitgesloten van het retourrecht en kunt u uw aankoop niet retourneren. 

Doet u een zakelijke aankoop (dit gebeurt automatisch als u uw KVK en/of Bedrijfsnaam invult, dan vervalt het consumentenrecht betreft het retourneren binnen de zichttermijn van 14 dagen. Zakelijke klanten kunnen geen gebruik maken van de zogenaamde “afkoelperiode”.

 

Wilt u het product niet houden, dan dient u na herroeping het product/de producten binnen 14 dagen te retourneren. Dit betekent dus dat u na aflevering 14 dagen de tijd heeft om u te bedenken. Na herroeping (mededeling dat u van de koop afziet) heeft u vervolgens nog eens 14 dagen om daadwerkelijk te retourneren.

 

Voor klanten met een account bestaat er een extra mogelijkheid om een omruilgarantie van 60 dagen aan te houden. Dit betekent dat u het product binnen deze termijn kunt omruilen voor een vergelijkbaar of ander product. Mocht de waarde van uw nieuwe aankoop lager zijn dan de waarde van uw eerste aankoop, dan wordt het resterende bedrag omgezet in shoptegoed. Het enige wat u hoeft te doen, is een gratis account aan te maken, uiterlijk 24 uur na uw aankoop. Deze eenmalige registratie biedt naast 60 dagen omruilgarantie nog meer voordelen, zoals het inzien van uw bestellingen, de mogelijkheid om meerdere adressen op te slaan en sneller kunnen afrekenen. De omruilgarantie van 60 dagen geldt alleen voor aankopen na 22 december 2016.

 

Wanneer het product zichtbare gebruikssporen heeft, er accessoires missen of de originele verpakking ontbreekt heeft u geen recht meer op het volledige aankoopbedrag. In dit geval wordt er een gedeelte vergoed: 75% van het aankoopbedrag. Wanneer de verpakking van het product lichte beschadigingen heeft door het vervoer of het uitpakken is dat natuurlijk geen probleem. In dit geval krijgt u het volledige aankoopbedrag terug.

 

Enkele tips wat betreft de verpakking:

 

 

- Ga voorzichtig om met de verpakking. Snijd de verpakking zodanig open dat de doos niet wordt beschadigd.

 

- Plak de verpakking niet dicht met tape dat beschadigingen op de verpakking kan veroorzaken.

 

- Schrijf het retouradres op een papier en plak dit op de doos. Schrijf het retouradres dus niet rechtstreeks op de verpakking. 

 

 

5.4 Hoe kan ik een product retourneren?

Het spijt ons dat het product niet aan al uw wensen voldoet. We willen u dan ook helpen om het product te retourneren. U kunt het beste contact opnemen met onze klantenservice voor de aanvraag van een retournummer. 

 

Het retouradres is:

Hificorner Retouren
Bovenstreek 15
9731 DH Groningen

U mag tijdens openingstijden het product ook zelf terugbrengen naar de winkel in Groningen.

De kosten van retour worden in rekening gebracht. U kunt een product retourneren door het product terug te brengen in de winkel of door het product op te sturen via een postbezorger zoals PostNL. Wanneer wij een fout hebben gemaakt bij de levering, dan zijn de retourkosten uiteraard voor rekening van Hificorner.nl.

5.5 Wat zijn de retourkosten?

Voldoet het product na ontvangst toch niet aan de verwachting? Dan kunt u het product binnen 14 dagen retourneren. De kosten zijn dan voor uw rekening. Ontvangt u een defect product of ontstaat er een defect binnen 14 dagen na ontvangst, dan zijn de retourkosten voor rekening van Hificorner.nl. In dat geval plannen we in overleg met u een afhaalopdracht.

5.6 Kan Hificorner.nl het pakket/product bij mij afhalen?

Wij werken graag mee aan een zo goed mogelijke afwikkeling van een retour. In sommige gevallen is het mogelijk dat wij een retourartikel bij u thuis afhalen. Omdat dit per product verschillend is, kunnen wij vooraf niet zeggen of dat ook voor uw product geldt. Het is daarom raadzaam om contact op te nemen met onze klantenservice voor de mogelijkheden.

5.7 Welke producten kunnen worden geretourneerd?

Vrijwel alle producten kunt u retourneren. Toch zijn er enkele uitzonderingen. Hieronder een overzicht van producten die niet geretourneerd kunnen worden.

 

Hoofdtelefoons en aanverwante artikelen kunnen niet geretourneerd worden als de verpakking open is geweest en/of de zegel is verbroken. Deze regel hanteren wij uit hygiënisch oogpunt.

Speakerdoek en op maat gemaakte kabels. Deze regel hanteren wij omdat het gaat om maatwerk (alleen indien het doek op maat is gemaakt).

 

Bij retour van de volgende producten kan de waardevermindering oplopen tot 100% welke wij aan u mogen doorberekenen.

 

Gebruikte speakerstands

Gemonteerde meubels

Pickup- en platenspelernaalden (indien verzegeling is verbroken)

Tablets en smartphones waarvan de beschermfolie verwijderd is

Vloeistoffen (zoals reinigingsmiddelen) welke zijn geopend

 

Wanneer u een product heeft aangeschaft met een cadeaukaart en u wilt het product retourneren, dan krijgt u van ons een cadeaukaart met een gelijke waarde, te besteden in onze winkels en op hificorner.nl.

5.8 Wanneer krijg ik mijn geld terug?

Ieder ontvangen retour wordt door ons gecontroleerd. Wanneer wij het geretourneerde product in goede en complete staat ontvangen, dan wordt het totale aankoopbedrag + de eventuele verzendkosten binnen 14 dagen teruggestort op het rekeningnummer dat vermeld staat op het retourformulier. U kunt in overleg met onze Hifi-specialisten ook kiezen voor een vervangend product. Wij willen onze klanten namelijk zo goed mogelijk tegemoet komen. Neem contact op met onze klantenservice voor de mogelijkheden.

5.9 Wat mag ik doen met een product voordat ik besluit om het retour te sturen?

U mag het product slechts uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of u het wenst te behouden. Denk daarbij aan de mogelijkheden die u ook in een fysieke winkel hebt. Ook is het niet toegestaan om zogenaamde blister verpakkingen te openen. Als u een product voor meer gebruikt dan noodzakelijk, dan levert dit waarschijnlijk een waardevermindering op. Wij zullen dan deze kosten bij u in rekening brengen. 

 

Het product dient in de originele en onbeschadigde verpakking te worden teruggestuurd. Een consequentie van een beschadigde verpakking is een mogelijke waardevermindering van het product. Wij geven u daarom graag enkele tips:

 

- Ga voorzichtig om met de verpakking. Snijd de verpakking zodanig open dat de doos niet wordt beschadigd.

 

- Plak de verpakking niet dicht met tape dat beschadigingen op de verpakking kan veroorzaken.

 

- Schrijf het retouradres op een papier en plak dit op de doos. Schrijf het retouradres dus niet rechtstreeks op de verpakking. 

 

5.10 Moet ik een reden opgeven als ik een product terugstuur?

Nee, u bent niet verplicht om een reden op te geven wanneer u een product retour stuurt naar een webwinkel, als u de aankoop wilt ontbinden. Wij mogen u echter wel naar de reden vragen. Dit is uiteraard anders wanneer u het product terugstuurt omdat u aanspraak maakt op de garantie. U dient dan wel te vermelden wat er mis is met het product.

Veel producten gratis thuisbezorgd!

Ook op zaterdag!

Omruilgarantie

Tot 60 dagen als geregistreerde klant!

Service door experts

De audio & hifi expert met 38+ jaar ervaring!